Heia! Når vi var i London med klassen sist fredag var vi også på Harrods i tilegg til Winter Wonderland. Hvis dere ikke vet hva Harrods er så er det altså et digert senter med mat avdeling, forskjellige merker innen sminke, tilbehør og klær som f.eks. Celine, Chanel og Bobbi Brown. Det var utrolig fint der, og vi kan ikke akkurat si at vi følte at vi passet inn der haha. Men det var artig å gå å sikle etter de utrolig fine veskene og smykkene, haha! Etter det fant vi ut at mens vi var i samme område kunne vi like gjerne gå til Buckingham Palace. Der var det så mange turister, og utrolig fint! Tror dronningen var der også forresten hvis ikke jeg tar feil (?) Hvis det er sånn at flagget er oppe er hun der så, ja .. Akkurat nå er jeg på skolen og venter på neste time. Hadde nettopp sosiologi og ESOL test. ESOL test er en to delt test som vi må gå igjennom mens vi er her nede. Det er da en Speaking/listening del og en Writing/Reading del. Har del nummer 2 imorgen. Denne testen hjelper oss hvis vi noen gang skal søke på universitetet i UK igjen, og er uansett veldig bra å ha fordi den viser engelsk kunnskapene dine. Så iallefall, jeg ble akkurat ferdig med del 1 nå, som gikk bra! Men vi snakkes senere, må få spist litt mat før neste time haha :)

xoxo elisabeth

Heia, på fredag dro hele klassen til London sammen for å se Winter Wonderland og The Christmas Market. Det var kjempe koselig, vi var jo en hel dag i London så itilegg til det dro vi til Buckingham Palace, Hyde Park og Harrods. Bilder fra det kan jeg vise senere! Men iallefall, Winter Wonderland var så koselig, tok ingen karuseller siden vi tenkte å dra dit neste gang vi drar til London som er på lørdag. Men fikk julestemning da, med masse folk og julemusikk! På Christmas Market var det også veldig fint, og de solgte så mange fine ting! Ville ha kjøpt noe men hadde ikke med meg kontanter desverre. Om dere ikke vet det så er altså Winter Wonderland et digert område av Hyde Park med karuseller, matboder og pub'er. Og Christmas Market er en del av det også. Her ser dere noen bilder:

Heia, har hatt så mye å gjøre de siste dagene med prøver og innleveringer, så har ikke fått noe tid til å blogge dessverre. Har skjedd ganske mye de siste dagene/ukene også. En av tingene var at beste Ingvild kom på besøk, så jeg dro å møtte henne i London en søndag. Det var så utrolig fint å se henne igjen, og ville aldri at dagen skulle ta slutt! Vi shoppet i Oxford Street og tok London Eye med moren hennes også. Var så trist å ta toget hjem alene på kvelden, og komme tilbake til det normale igjen. Julegatene i London var så fine nå også, og gleder meg masse til å dra dit før vi reiser hjem igjen. Er forresten kun 2 uker til vi drar nå! Helt utrolig hvor fort tiden hat gått her nede, og kjenner jeg savner alle så sinnssykt mye nå. Blir også deilig å få litt julestemning, ettersom jeg enda ikke har fått noe særlig av det her. Skulle gjerne hatt snø for å si det sånn, haha, da hadde vi nok fått fri fra skolen også, og det trenger jeg virkelig! Her har dere noen bilder fra den beste London turen ever:

Hallo igjen! Da var det siste dagen i Edinburgh igjen å skrive om. Vi hadde utskjekk fra leiligheten kl.11.00, mens toget gikk kl.19.00. Så vi fikk hatt bagasjen våres i resepsjonen, mens vi gikk litt sightseeing i gatene igjen. Vi gikk blandt annet opp til The Edinbugh Castle, som var veldig fint! Vi spiste middag på Nandos. Satt på en utrolig søt cafe i to timer, der vi også kjøpte toast og kaffe. Vi gikk å så på Whiskey butikker og andre artige små butikker. Vi gikk egentlig bare å så oss rundt og fikk tiden til å gå. Vi var ikke hjemme før kl.00.30! Så mandagen var utrolig tungt, holdt på å sovne av hele tiden nesten, haha!

xoxo elisabeth

Heia! Da var vi kommet til dag 3 i Edinburgh, altså lørdagen. Jeg og Marie hadde hangover fra dagen før så vi var temelig sliten. Vi fant ut allesammen at vi skulle holde oss inne lørdagskvelden og ha kosekveld. Dette vil si masse godterti, madrass i stua og skrike film <3 Kjempe koselig dag, som også ble brukt på shopping nede i New Town som det heter. Vi bodde da i Old Town, og tok kun 10 min å gå ned dit. Shoppet kun litt på topshop og primark. Her har dere litt bilder fra dagen:

Heia! Her kommer litt om day 2 i Edinburgh. Neste dag sto vi opp tidlig og lagde kjempe god frokost. Etterpå gikk vi på Starbucks og litt i gatene å kjøpte postkort osv. Så gikk vi på The National Museum of Scotland, der var vi faktisk i to timer å så oss rundt. Vi dro også på Museum of Childhood, det var ikke like stort som det andre museumet men veldig interessant! Vi små spiste egentlig hele dagen, så vi fant ut at vi ikke gadd å lage middag da. Siden det var Halloween på fredag dro vi også ut på fest på kvelden! Det var så sinnssykt artig å kle seg ut og møte nye folk. Festen var sinnssykt bra, og vi møtte faktisk noen fra Norge der, haha!

Heia, tenkte å fortelle dere litt om Edinburgh, ettersom når jeg var der hadde jeg ikke med pc + dårlig nett. Hadde uansett så sinnsykt  mye å gjøre så hadde ikke noe tid til overs for blogging. Først og fremst, Edinburgh var helt fantastisk! Skal virkelig dra tilbake dit senere i livet. Tog-turen varte i 5 timer ca, og gikk veldig bra og fort. Når jeg og Sarah kom fram gikk vi rett opp til leiligheten der vi møtte Marie og Ida. Var overraskende mange smug og bakker der! Leiligheta var midt i byen og veldig fin! Vi gikk rett å kjøpte mat til tacoen som vi hadde planlagt før The Ghost Bus Tour som vi tok på kvelden. Det var så morsomt og kjempe skummelt med spøkelse historier og effekter! Når vi var ferdig med den var vi så trøtte at vi dro rett hjem og la oss. Her har dere noen bilder fra den første dagen:

xoxo elisabeth

Hei igjen! Her er del 2 fra London turen våres på søndag. Etter museumet tok vi undergrunnen til Camden Town. Så vi gikk ned selve hovedgaten der som er mest kjent. Det var ganske mange forskjellige folk der, alt fra gothere til hippieer. Så det var ganske kult å se at folk tørr å skille seg ut. Masse tattovering og piercing butikker der også. Vi gikk videre ned til et marked som er ganske populært, der de selgte masse forskjellig mat fra alle steder i verden. Det var også boder med klær og smykker osv. Så veldig koselig og interesant der! Vi stoppet innom en cafe for å spise lunsjen våres også på slutten av sightseeingen, haha. Så tok vi toget til King's Cross der vi møtte resten av klassen for å ta toget hjem igjen. Vi var veldig sliten når vi kom hjem, så var deilig å få middag med engang. Kos dere videre idag!

(noen av bildene er tatt av Marie <3)

Heia! Igår var vi som sakt i London med klassen igjen. Vi var da på The British Museum og i Camden.Forteller mere om Camden i del 2, ettersom jeg har så mange bilder å vise. Vi tok toget ganske tidlig til London, og byttet tog der på undergrunnen til et som stoppet rett ved museumet. Museumet ser ganske fint ut fra utsiden, og inni var det enormt! Vi hadde to timer på oss, og det gikk veldig fort, ettersom det var så mye å se. Trur ikke vi klarte å se alt engang! Museumet har egentlig en ganske blandet kultur, det var flere avdelinger delt inn i tidsperioder og verdensdeler.  Det var veldig interessant, men litt irriterende at det var så sinnssykt mange mennesker der! Legger ved noen bilder her sånn at dere får se selv! Kos dere videre med den første og verste dagen i uka <3

xoxo elisabeth

Hei! Igår var hele klassen i London for første gang. Vi tok toget dit kl.09.20 på morgen, og når vi kom fram dro vi å besøkte Parlamentet som var åpen kun igår. Etterpå så vi Big Ben og London Eye. Så splittet hele klassen seg og vi dro videre med undergrunnen til Oxford Street. Der så vi litt i butikker og spiste middag på Namdo's. Senere dro vi på Cafe, for så å ta toget hjem igjen. Vi var hjemme i åtte tiden. Dagen har vært kjempe koselig, og må si at London har virkelig en helt annen atmosfære enn i Cambridge. Så vi gleder oss masse til å dra tilbake dit og oppleve mere, vi stresset ikke noe fordi vi vet at vi skal til bake og  har god tid. Her kommer en del bilder fra gårsdagen.

xoxo elisabeth enge

Elisabeth Enge

Hei! Mitt navn er Elisabeth, jeg er en 17 år gammel jente fra Tromsø. Jeg er utvekslingsstudent i Cambridge, England i 2014/2015. Her på bloggen min vil jeg dele alle mine opplevelser i England. Hvis du har noen spørsmål, så er det bare å legge igjen en kommentar!

LEGG MEG TIL SOM VENN

· Desember 2014 · November 2014 · Oktober 2014 · September 2014 · August 2014 · Mars 2014

· Hverdag · Informasjon · Reiser

Søk i bloggen

Linker

Time in London
Follow on Bloglovin

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.